این مطلب همیشه در بالا و مطالب جدیدتر را می توانید در ذیل این مطلب مشاهده بفرمائید:

تاریخ به روز رسانی  : 21 / 06 / 1392  ساعت 18:00

با سلام خدمت همکاران و دوستان عزیز و  محترم 

        در جلسه روز 92/06/04   کارگروه ثبت آنی قم تصمیم بر این شد که همکاران محترم با برنامه ثبت آنی شروع به سند نویسی کنند و باهر مشکل یا ایرادی  که مواجه می شوند انعکاس دهند تا شاید از طریق راهنمایی سایر همکاران این مشکلات برطرف گردند .و اگر تجربه ای دارند و احساس می کنند می تواند مورد استفاده دوستان باشد بیان کنند.

   حال از امروز این مشکلات در اینجا اضافه می شود , همکارانی که سوال یا جوابی دارند در قسمت نظرات ارائه دهند . مطالب هر روز در این قسمت UPDATE  می شود تا در آخر نتیجه خوبی حاصل گردد .

 

لیست مطالبی که در ادامه مطلب امده است.

1- زمان ,  تاریخ و نحوه ثبت سند در دفتر (توضیح در ادامه مطلب..)

2- ارتباط چاپگر و دستگاه POS (توضیح در ادامه مطلب..)

3- نخوه کپی متون در سامانه (توضیح در ادامه مطلب..)

4- نحوه وارد کردن پلاک و محاسبه هزینه قطعی منقول.(توضیح در ادامه مطلب..)

 5- نحوه ایجاد کاربران ( دفتریار و ثبات )  (توضیح در ادامه مطلب..)

 6- نحوه جستجو با الگو (توضیح در ادامه مطلب..)

7- نحوه مشاهده شماره وکالت نامه یا حصروراثت در متن سند (توضیح در ادامه مطلب..)

8- در زمان گرفتن شناسه یکتا و ... غیر فعال است و یا توکن را نمیشناسد (توضیح در ادامه مطلب..)

 

(منتظر پاسخ "رد/تایید/راهنمایی و ..." دوستان هستیم)

 


1- در مورد نحوه ثبت و زمان امضا , گرفتن شناسه یکتا و .....( سوال پرسیده شده)

دفاتر اسناد رسمی پس از ثبت اطلاعات در سامانه، نسبت به اخذ پیش نویس سند از سامانه، اقدام نموده و با استفاده از این پیشنویس، ثبت اطلاعات در دفتر را انجام میدهند .تا این مرحله در صورت نیاز امکان اصلاح اطلاعات سند در سامانه وجود دارد. پس از اصلاح احتمالی اطلاعات سند در سامانه و نیز اعمال آن در دفتر ثبت ، در مرحله نهایی، اخذ امضای تمامی اصحاب سند بر روی دفتر، صورت میگیرد و بلافاصله سردفتر نسبت به دریافت شناسه یکتا برای سند مذکور از طریق سامانه، اقدام می نماید. لازم به ذکر است پس از دریافت شناسه یکتای سند از سامانه، به هیچ وجه امکان تغییر در اطلاعات سند وجود نخواهد داشت. در ادامه دفترخانه چاپ سند نهایی را از سامانه دریافت نموده و به امضای اصحاب سند میرساند و پس از امضاء و مهر سردفتر، نسخهای از آن را به اصحاب سند ارایه مینماید. در نهایت نیز سردفتر نهایی شدن سند و تثبیت آن را در سامانه اعلام مینماید.

نکته:تا زمانی که سردفتر، نهایی شدن سند و تثبیت آن را در سامانه اعلام ننموده باشد، امکان تصدیق اصالت این سند در سامانه وجود نخواهد داشت.

(منبع : سایت کانون   )

 

 2-دفترخانه ها مشکل در برقراری ارتباط بین برنامه با چاپگر و دستگاه سامانه پرداخت دفتر را دارند. (سوال از همکار محترم )

در این خصوص باید خدمت شما عرض بنمایم که سامانه ارتباطی با پربنتر ندارد و شما فایل دانلودی (سند پیش نویس یا سند نهایی) را که دانلود می کنید بر روی هارد سیستم به صورت فایل pdf (که باید با نرم افزار Adobe reader باز شود) ذخیره می شود. و فقط باید پرینتر را با سیستم هماهنگ کنید.

در مورد سامانه پرداخت یا همان POS فعلا ارتباطی پیش بینی نشده اما از طرف سایت کانون قول هایی داده شده که طی چند ماه آینده این دستگاه به سامانه متصل شود . این کار مستلزم هماهنگی با بانک ملی است.

 3- برای کپی کردن متون :

باید متن را در فایل ورد انتخاب و Ctrl+C را بزنید و در هرکجا که می خواهید آن متن کپی شود  Ctrl+V  را بزنید .

 

4- در مورد اشکال در نقل و انتقال قطعی منقول:

الف - پلاک را هر طور که وارد می کنیم ترتیب عدد و حروف به هم می خورد .

ایراد از سامانه بود که طبق عکس زیر با جداکردن فیلدهای پلاک این مشکل حل شد .

2- - مالیات نقل و انتقال برای اتومبیل که به صورت سیستمی حساب می شود اشتباه است.

اگر بهای سند و ماخذ حق الثبت را دستی وارد کنید احتمال اشتباه محاسبه مالیات بالا می رود اما قتی مدل ماشین را ه وارد می کنید ابتدا سند را ثبت کنید تا فیلد بهای سند به طور خودکار پر شود بعد به قسمت هزینه ها رفته و محاسبه سند را بزنید . با این روش مبالغ سند اشتباه نمی شود.

3- در مورد پلا ک موتور سیکلت : وقتی در سامانه نوع وسیله نقلیه موتور سیکلت داخلی انتخاب شود فیلد های پلاک تغییر پیدا می کند . البته خدمت همکار عزیز عرض نمایم که سایت ایراد داشت و ان را رفع و بدین صورت در آورده است.

5- نحوه ایجاد کاربران

نکته اینجاست که از این پس هر کاربر باید طبق شناسه کاربر و رمز عبوری که سردفتر برای آن تعریف می نماید وارد سامانه شود نه نام کاربر و رمز عبور سردفتر :

برای انجام این کار فقط کافی است سردفتر به منوی زیر برود و دکمه جدید را بزنید  .

بعد از مشخص نمودن شناسه کاربری و رمز عبور و کد که تمامی آن ها به دلخواه سردفتر می باشد درقسمت نوع سمت کاربر بسته به مسئولیت و محدودیت وظایف کاربر یکی از این گزینه ها انتخاب می نماید . و در انتها دکمه ثبت را می زنیم.

 

6- جستجو با الگو و تسریع در انتخاب کردن گزینه مورد نظر

در مواردی که شما به دنبال گزینه ای خاص هستید آن را می توانید مطابق شکل زیر جستجو نمایید :

در قطعی منقول می خواهیم یک تیپ خاص از ماشین هیوندای سواری خارجی را جستجو نماییم

الف- در قسمت اول مشخص می نمایید جستجو بر چه اساسی می خواهید صورت بگیرد: ما در این مثال " عنوان نوع مال " را انتخاب می نماییم .

ب- در قسمت بعد کلمه مورد نظر را داخل دو ستاره در کادر می نویسیم، طبق شکل زیر:

ج- در قسمت سوم بر روی دکمه فلش آبی رنگ کلیک می نمایید تا جستجو صورت گیرد.

در قسمت نتیجه ها مشاهده می فرمائید که هر ماشینی که کلمه توسان در آن به کار رفته است را به نمایش در می آورد .

 

7- در مورادی شما می خواهید شماره وکالت نامه (مثلا در قطعی فروش خودرو خریدار طبق وکالت فروش که از فروشنده دارد می خواهد امضا کند) یا شماره حصر وراثت برای اموال ورثه ای در چاپ سند بیاورد باید متون مورد نظر را در قسمت " موارد لازم به ذکر در مورد شخص " در قسمت افزودن شخص بنویسد . طبق شکل زیر :

 

8- توکن را نمی شناسد ؟

همانطور که به کرار گفته شد توکن در چند مرحله الزامیست . 1- ابطال پرونده 2- بی اثر کردن سند 3 - گرفتن شماره یکتا و 4- ثبت نهایی سند ( و ارسال خلاصه معامله که در اینجا مورد بحث نیست)

بیشتر در گرفتن شناسه یکتا این اتفاق می افتد که یا این گزینه غیر فعال است ویا توکن شناسایی نمی شود و سیستم پیغام خاصی هم نمی دهد . در این مورد 2 تا اشکال احتمال دارد : 

الف ) دریافت هزینه تایید نشده است .

ب) وقتی سردفتر با نام کاربری خود وارد سامانه می شود تیک مربوط به " ورود با استفاده از توکن " را تیک نزده است.

 

نظرات شما کمکی است تا وبلاگ غنی تری داشته باشیم.