امروز روز اول ثبت آنی

فکر نمیکردم تا این حد همکاران ما به مشکل مواجه شوند البته بماند خیلی از مشکلات به وجود آمده امروز از سرعت و قطعی زیاد VPN ها بود .

اغلب این سه سوال دفترخانه ها بود که قبلا در وبلاگ ثبت شده اما باز می گویم

 سوال 1- دکمه دریافت شناسه یکتا خاموش است :

جوال :بیشتر در گرفتن شناسه یکتا این اتفاق می افتد که یا این گزینه غیر فعال است ویا توکن شناسایی نمی شود و سیستم پیغام خاصی هم نمی دهد . در این مورد 2 تا اشکال احتمال دارد :
الف ) دریافت هزینه تایید نشده است .( وضعیت سند باید " هزینه ها پرداخت شده است" باشد نه " هزینه ها محاسبه شده است " )
ب) وقتی سردفتر با نام کاربری خود وارد سامانه می شود تیک مربوط به " ورود با استفاده از توکن " را تیک نزده است.

سوال 2 - کی شناسه یکتا بگیریم ؟

دفاتر اسناد رسمی پس از ثبت اطلاعات در سامانه، نسبت به اخذ پیش نویس سند از سامانه، اقدام نموده و با استفاده از این پیشنویس، ثبت اطلاعات در دفتر را انجام میدهند .تا این مرحله در صورت نیاز امکان اصلاح اطلاعات سند در سامانه وجود دارد. پس از اصلاح احتمالی اطلاعات سند در سامانه و نیز اعمال آن در دفتر ثبت ، در مرحله نهایی، اخذ امضای تمامی اصحاب سند بر روی دفتر، صورت میگیرد و بلافاصله سردفتر نسبت به دریافت شناسه یکتا برای سند مذکور از طریق سامانه، اقدام می نماید. لازم به ذکر است پس از دریافت شناسه یکتای سند از سامانه، به هیچ وجه امکان تغییر در اطلاعات سند وجود نخواهد داشت. در ادامه دفترخانه چاپ سند نهایی را از سامانه دریافت نموده و به امضای اصحاب سند میرساند و پس از امضاء و مهر سردفتر، نسخهای از آن را به اصحاب سند ارایه مینماید. در نهایت نیز سردفتر نهایی شدن سند و تثبیت آن را در سامانه اعلام مینماید.
نکته:تا زمانی که سردفتر، نهایی شدن سند و تثبیت آن را در سامانه اعلام ننموده باشد، امکان تصدیق اصالت این سند در سامانه وجود نخواهد داشت.

سوال 3- نحوه پرداخت :

همانند گذشته با دستگاه   POS و وارد کردن شماره مرجع فقط در قسمت هزینه ها --> پرداخت هزینه --> شماره مرجع